
Kompaktowe rozmiary czynią go najmniejszym tele 70-200 na rynku.

Canon RF 70-200mm F4L IS USM z R6

Canon RF 70-200mm F4L IS USM z R6
Biały kolor obiektywu sprawia, że wyższe temperatury nie mają wpływu na pracę obiektywu.

Praca pod ŚWIATŁO oraz flary

R6+70-200 - 70mm F.22 1/640s ISO 200

R6+70-200 - 114 mm F.9.0 1/65s ISO 400

R6+70-200 - 200 mm F.9.0 1/1600s ISO 400

R6+70-200 - 70 mm F.14 1/320s ISO 250

R6+70-200 - 89 mm F.11 0,3s ISO 100

Crop 100%

R6+70-200 - 70 mm F.4.0 1/400s ISO 100

Crop 100%

R6+70-200 - 200 mm F.4.0 1/1250s ISO 100

Crop 100%

R6+70-200 - 200 mm F.20 1/50s ISO 400

Crop 100%

R6+70-200 - 200 mm F.32 1/13s ISO 200

Crop 100%
I ABERRACJA CHROMATYCZNA
Sprawdźmy właściwości optyczne tego obiektywu.

R6+70-200 - 166mm F.4.0 1/250s ISO 400- bez korekcji winietowania, dystorsji i aberracji.

Aberracja chromatyczna najczęściej pojawia się w takich miejscach- tu jej nie widać.

Zdjęcie po korekcji w.w elementów

R6+70-200 - 186mm F.9.0 1/30s ISO 100

R6+70-200 - 74mm F.18.0 2,5s ISO 100

Bak aberracji- to co widać po lewej to tzw. Light bleeding.
Obiektyw korzysta z wbudowanej 5 osiowej stabilizacji, a jeśli zdjęcia robimy z R5 albo R6 to skorzystamy jeszcze z dodatkowej 5 osiowej stabilizacji matrycy IBIS. Takie połączenie daje nam możliwość stabilizacji aż do 7,5 EV. W obiektywie mamy 3 tryby stabilizacji 1- standard, 2- panoramowanie oraz 3 do sytuacji o nieprzewidywalnych ruchach np. sporty z piłką itp. Dobra stabilizacja jest dla mnie ważna bo nie raz jest tak, że nie ma się czasu na rozłożenie statywu by złapać ten wyjątkowy moment. Często jest po prostu wygodniej fotografować z ręki niż ze statywu. Jak oceniam stabilizację w RF 70-200 F.4 ? Zobaczcie zdjęcia niżej.

Panel stabilizacji oraz AF i limiter ostrzenia

J.w

R6+70-200 - 146mm F.9 1/8s ISO 200

Crop

R6+70-200 - 200mm F.11 0,8 s ISO 100

Crop

R6+70-200 - 200mm F.4 0,6 s ISO 3200

Crop
Obiektywu głównie używam w fotografii podróżniczej ale też zajmuję się fotografią okolicznościową to również sprawdziłem obiektyw pod tym kątem.

R6+70-200 - 70 mm F.4 1/250s ISO 200

R6+70-200 - 200 mm F.4 1/250s ISO 200

R6+70-200 - 191 mm F.4 1/320s ISO 200

R6+70-200 - 200 mm F.4 1/320s ISO 200

R6+70-200 - 180 mm F.4 1/320s ISO 200

R6+70-200 - 156 mm F.4 1/800s ISO 100

Blokada ogniskowej na 70mm

Control Ring
Kolejną rzeczą jest tzw okienko w osłonie przeciwsłonecznej do zmiany pozycji filtra polaryzacyjnego. RF 100-500 takowe posiada i jest to bardzo wygodne dla fotografów krajobrazu. Przydało by się takowe w RF 70-200 F.4.

Przydało by się "okienko" do zmiany filtra CPL

Okienko w RF 100-500mm

Porównanie obiektywów Canon RF 70-200mm F4L IS USM oraz CANON EF 70-300 II USM
Wróćmy do moich słów z początku artykułu "Nowy obiektyw Canona 70-200 F.4 jest idealnym kompromisem pomiędzy jakością i kompaktowymi rozmiarami, zakres ogniskowych jest świetny do fotografii krajobrazowej i podróżniczej."
Myślę, że przedstawiona analiza obiektywu potwierdza tą tezę, także jak masz dylemat jaki teleobiektyw wybrać do serii R to mój test przekona Cię do wyboru Canon RF 70-200mm F4L IS USM.
GRUZJA 2021

R6+70-200 - 89 mm F.9 4s ISO 100

R6+70-200 - 146 mm F.8 1/160ss ISO 640

R6+70-200 - 131 mm F.8 1/500s ISO 200

R6+70-200 - 200 mm F.4 1/250s ISO 1250

R6+70-200 - 86 mm F.9 1/80s ISO 200

R6+70-200 - 200 mm F.9 1/500s ISO 200

R6+70-200 - 164 mm f.8.0 1/1000s ISO 500

R6+70-200 - 200 mm F.7.1 1/25s ISO 400

R6+70-200 - 70 mm f.25 60s ISO 50

R6 + 70-200 , 176 mm, f.4.0 1/1250s ISO 100

R6 + 70-200 120mm f.7.1 1/50s ISO 20

R6 + 70-200 70mm f.8.0 1/400s ISO 400

R6 + 70-200 146mm f.9.0 /1250s ISO 200