Test plecaka Manfrotto Pro Light Bumblebee 230

Dzięki uprzejmości dystrybutora Manfrotto w Polsce firmie Foto 7 miałem możliwość przetestować plecak MANFROTTO PRO LIGHT BUMBLEBEE 230. Odpowiedni plecak fotograficzny dla pejzażysty jest bardzo ważny- często noszę dużo sprzętu i chcę mieć wygodę, że mój plecak to pomieści. Postanowiłem sprawdzić MANFROTTO PRO LIGHT BUMBLEBEE 230 pod kątem jego pojemności, wygody noszenia oraz ogólnej funkcjonalności. Zapraszam do lektury. 

SPECYFIKACJA

Dane ze strony producenta www.manfrotto.com.pl
Pierwsze wrażenie
Pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne po rozpakowaniu plecaka w oczy rzuciło mi się jego solidne wykonanie- widać, że producent nie żałował na użytych materiałach. W plecaku zastosowano wodoodporną tkaninę nylonowo/poliestrową Rip-Stop. Wymiary Bumblebee 230 są idealne dla dużego bagażu podręcznego w najpopularniejszych tanich liniach lotniczych.  Moją uwagę przykuł system Air Support dzięki któremu plecy mają lepszą oddychalność podczas użytkowania. Poniżej kilka zdjęć prezentujących MANFROTTO PRO LIGHT BUMBLEBEE 230.

MANFROTTO PRO LIGHT BUMBLEBEE 230 widok z przodu

MANFROTTO PRO LIGHT BUMBLEBEE 230 widok z tyłu

System Air Support na plecach

Materiał z którego wykonany jest plecak-wodoodporna tkanina nylonowo/poliestrowa Rip-Stop

Najważniejsze cechy plecaka
W tej części testu przedstawię najważniejsze cechy plecaka które wpływają na jego funkcjonalność podczas użytkowania przez fotografa krajobrazu. Największym plusem tego plecaka jest jego pojemność- bez problemu zmieściłem w nim 2 body wraz z podpiętymi obiektywami, 2 obiektywy luzem, drona wraz z kontrolerem oraz zestaw filtrów z mocowaniem. Bezpieczeństwo sprzętu w środku zapewniają przegrody Camera Protection System, które możemy dowolnie modyfikować. Na górze klapy mamy jeszcze kieszonki na inne akcesoria fotograficzne. Także plecak za pojemność otrzymuje najwyższą ocenę.
Camera Protetcion System
Plecak wraz ze sprzętem
Dodatkowa kieszeń
Kieszeń na przedniej klapie

Brakuje mi tu kieszeni/siatki na drobne przedmioty

Ciekawym pomysłem jest zastosowanie osobnego pokrowca w który możemy spakować obiektywy a całość włożyć do głównej komory plecaka i przymocować na rzepy. W zestawie z plecakiem otrzymujemy osłonę DuoFace. Nie jest to zwykły pokrowiec który ma chronić plecak przed deszczem- zastosowano w nim również system odbijający promienie słoneczne dzięki czemu nasz plecak nie będzie się przegrzewał w wysokiej temperaturze.

Dodatkowy pokrowiec na obiektywy
Złożona osłona
Srebrna osłona odbija promienie słoneczne
Jak wspomniałem wcześniej plecak wykonany jest bardzo solidnie i każdy element został dopracowany. Dobrym przykładem są blokady na zamku dzięki którym utrudnione jest otwarcie plecaka przez osobę postronną. Plecak posiada również uchwyty dzięki którym jego przenoszenie jest ułatwione. System nośny posiada klamry ITW Nexus. Przy pasie biodrowym mamy mała sakwę na jakieś dodatkowe przedmioty.
Zabezpieczenie przed otwarciem plecaka
Sakwa na pasie biodrowym
Uchwyt do przenoszenia
Klamry ITW Nexus
System nośny

Przegroda na laptopa

Plecak posiada przegrodę na laptopa 17 calowego. Ten element plecaka nie zdobył mojej sympatii. Przegroda jest bardzo ciasna- laptopa trzeba wręcz wciskać do środka i jest mocno ściśnięty.

Mocowanie statywu

Jako fotograf krajobrazu dużą uwagę zwracam na system mocowania statywu i jego transportowanie wraz z plecakiem. W MANFROTTO PRO LIGHT BUMBLEBEE 230 zastosowano mocowanie statywu o nazwie Never Lose z chowanym paskiem. Daje one dużą wygodę z przypinaniem statywu do plecaka. Na poniższych zdjęciach prezentuje jak wygląda to mocowanie.

Mocowanie NeverLose
Przypięty statyw Manfrotto BeFree GT
Plecak ze statywem
Kieszeń w którą chowane są nogi statywu
Plecak ze statywem
Użytkowanie mocowania 

Tutaj mały minus za system zapinania/odpinania klamry- jest to trochę czasochłonne. Myślę, że lepszym rozwiązaniem był by zapinany klips- zajmowało by mniej czasu zdejmowanie statywu.  Ogólnie plecak ze statywem nosi się dobrze, jednak przy cięższym statywie czuć wyraźnie że ciężar ciągnie nas na lewą stronę. Osobiście jestem zwolennikiem przypinania statywu równolegle do plecaka- na przedniej klapie- dzięki temu mamy dobrze wyważony środek ciężkości. Statyw możemy jeszcze nosić poprzez włożenie za uchwyt na pasie biodrowym- lecz na dłuższą chwilę jest to nie wygodne.

Prowansja

Alternatywne mocowanie statywu

Podczas testów w Prowansji

PODSUMOWANIE TESTU
PLUSY : 
- duża pojemność,
- niska waga,
- pokrowiec
- system przegród w dużej komorze,
- siatka na wewnętrznej stronie plecaka,
- sakwa przy pasie biodrowym,
- świetna jakość wykonania i użytych materiałów,
- 5 letnia gwarancja producenta.
MINUSY :
- mocowanie statywu mogło być lepsze,
- ciasna przegroda na laptop,
- przy wypełnieniu plecaka sprzętem fotograficznym brakuje miejsca na jakąś kurtkę, wodę itp. 

Plecak na początku użytkowania był trochę uciążliwy ale to była kwestia przyzwyczajenia i po bliższym poznaniu mogłem dostrzec jego zalety. Jeśli ktoś szuka plecaka na krótsze wyprawy fotograficzne i chce zabrać cały swój sprzęt foto to MANFROTTO PRO LIGHT BUMBLEBEE 230 będzie idealnym wyborem. Cena plecaka to ok 900zł. Kupić można go w jednym z tych sklepów.

Autor wraz z plecakiem

Back to Top